
Użytkownicy korzystający z list TAN i kart zdrapek do autoryzacji przelewów lub nie mający żadnego instrumentu autoryzacyjnego koniecznie muszą udać się do najbliższej placówki Banku i dokonać zmiany sposobu autoryzacji na SMS w formie pisemnej dyspozycji.
Generowany jednorazowy kod SMS, przesyłany jest na telefon komórkowy i służyć będzie do uwierzytelnienia (dwufazowe logowanie) i do autoryzacji operacji dokonywanych za pośrednictwem systemu eBankNet i eCorpoNet.
Świat nieustannie się zmienia. Rozwój nowych technologii powoduje zmianę naszych przyzwyczajeń i zachowań. Internet staje się strefą w której załatwiamy coraz więcej spraw. Jest to niewątpliwie bardzo wygodne, jednak stwarza również nowe zagrożenia, których do tej pory nie znaliśmy lub nie byliśmy wystarczająco świadomi o ich istnieniu. Przede wszystkim zagrożeniem jest potencjalna możliwość dostępu do naszych danych osób nieuprawnionych. Aby temu zapobiegać, wszelkiego rodzaju dostawcy usług za pośrednictwem Internetu stosują rożnego rodzaju zabezpieczenia. Ponieważ zwiększa się zaawansowanie nowych technologii w ślad za tym musi iść również wzrost zaawansowania tych zabezpieczeń oraz wzrost świadomości nas użytkowników by jeszcze skuteczniej zapobiegać ewentualnym nieprzyjaznym działaniom osób trzecich. Uregulowania w tym zakresie wprowadziła unijna dyrektywa PSD2 (Dyrektywa 2015/2366 - w sprawie usług płatniczych). Dlatego Bank Spółdzielczy w Brańsku uwzględnia ją w swoich regulacjach.
Dyrektywa PSD2 stanowi podstawę do wprowadzenia jednolitego rynku płatności w krajach Unii Europejskiej. Warto przypomnieć, że PSD2 jest rozszerzeniem dotychczas obowiązującej regulacji – tj. dyrektywy 2007/64/WE – czyli PSD1, którą PSD2 w całości zastępuje. Przy tak szybkich zmianach na rynku usług płatniczych i technologii poprzednie zapisy (PSD1) nie były wystarczające.
Reasumując, dyrektywa PSD2, oprócz nowych zasad dotyczących ochrony i bezpieczeństwa, wprowadza także nowy rodzaj dostawców usług płatniczych i nowe transakcje płatnicze, zwiększa również prawa i bezpieczeństwo konsumenta (np. w przypadku utraty karty płatniczej).
- Zmiana opcji kosztowych w przelewach zagranicznych - oznaczająca zmianę odbiorców, do których możesz zrobić przelew z opcją kosztów OUR (Ty pokrywasz wszystkie koszty przelewu), wyłącznie na tych spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Natomiast przelew z opcją SHA (Ty i Twój odbiorca pokrywacie koszty przelewu) tylko do banków w Europejskim Obszarze Gospodarczym).
- Skrócenie terminu rozpatrywania reklamacji transakcji płatniczych - z 30 dni kalendarzowych do 15 dni roboczych, w którym rozpatrzymy reklamację. Jeśli sprawa będzie skomplikowana i Bank będzie potrzebować na nią więcej czasu, Bank Cię o tym poinformuje. Jednak ostatecznie reklamacja będzie rozpatrzona w maksymalnym okresie 35 dni roboczych.
- Zwiększenie odpowiedzialności Banku za nieautoryzowane transakcje płatnicze - Jeśli zgubisz kartę, telefon lub inne urządzenie, którym płacisz, zgłoś to jak najszybciej do Banku. To ważne, ponieważ możesz odpowiadać za wykonane transakcje do 50 euro (do tej pory 150 euro). Niezależnie od tego czy jest to transakcja zbliżeniowa, czy inna.
- Zwiększenie kontroli obciążeń kartowych - np. jeśli rezerwujesz pokoje hotelowe, wynajmujesz samochód lub skuter, zdarza się, że dokładna kwota Twojej transakcji nie jest znana z góry. Zgodnie z nowymi przepisami zmieniającymi ustawę o usługach płatniczych, wdrażającej PSD2, odbiorca płatności będzie mógł zablokować środki na Twojej karcie, dopiero po tym, jak zatwierdzisz dokładną kwotę transakcji.
AIS (ang. Account Information Service) - dostęp do informacji o rachunkach płatniczych, w różnych bankach.
PIS (ang. Payment Initiation Service) - inicjacja płatności przez dostawcę usług, bezpośrednio z rachunku.
CAF (ang. Confirmation of the Availability of Funds) - dzięki tej usłudze dostawca usług sprawdzi, czy Klient ma wystarczające środki na rachunku bankowym, aby przeprowadzić daną transakcję.