Skip to main content

MojeID Profil Zaufany

05-02-2021

Usługa mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. W kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala osobie fizycznej – klientowi banku, szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną.  Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.

Korzyści:

Łatwiejszy dostęp

  • Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.

Bezpieczeństwo

  • Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.

Użyteczność

  • Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.

Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne

  • W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.

 profil zaufany

 

Zachęcamy do korzystania z usługi mojeID, dzięki której można:

  • utworzyć Profil zaufany, dzięki któremu możesz korzystać z usług e-administracji przez internet,
  • podpisywać za pomocą Profilu zaufanego dokumenty w urzędach publicznych,
  • identyfikować swoją tożsamość, np. w firmach ubezpieczeniowych, placówkach medycznych

Zastosowanie:

Usługi publiczne

  • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
  • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)

e-Commerce

  • Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
  • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy

Energetyka

  • Rejestracja wniosku/formularza
  • Przedłużenie umowy
  • Dostęp do portalu klienta

Medycyna

  • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
  • Zakup leków przez internet

Media

  • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
  • Opłacanie abonamentu

Ubezpieczenia

  • Sprzedaż polisy przez internet
  • Odnowienie polisy (Direct)

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/ Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-  

Jak aktywować profil zaufany - mojeID  

  1. Należy wejść na stronę : https://pz.gov.pl/pz/index
  2. W prawym górnym rogu należy kliknąć przycisk „zarejestruj się” i wybrać panel „Bank lub inny dostawca tożsamości”

 

instrmojeid1

 

instrmojeid2

  1. Następnie należy wybrać ikonę „SGB BPS” – z prawej dolnej strony ekranu.

instrmojeid3

 

 

 

  1. W kolejnym kroku wybieramy z listy rozwijanej województwo i nawę Banku.

instrmojeid4

 

  1. Po chwili nastąpi przekierowanie na stronę logowania systemu eBankNet

 

instrmojeid5

 

  1. Po zalogowaniu do systemu eBankNet, otrzymamy „listę zgód”, które potwierdzamy przyciskiem „akceptuj” i autoryzujemy za pomocą kodu SMS lub powiadomienia PUSH (akceptacja zgody PSD2):

instrmojeid6

  1. Potem następuje przekierowanie na stronę Profilu zaufanego, gdzie trzeba wpisać/utworzyć Identyfikator użytkownika, zaznaczyć „Zapoznałem się z przepisami dotyczącymi profilu zaufanego i podpisu zaufanego” – potem klikamy przycisk „Zarejestruj się”.

instrmojeid7

 

Za pomocą utworzonego konta można logować się do e-usług administracji publicznej, dostępnych na przykład na platformie ePUAP. Pozostałe funkcje, na przykład podpisywanie dokumentów elektronicznych, uzyskasz po potwierdzeniu swojego Profilu Zaufanego.

Aby skorzystać z mojeID, wystarczy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu, którzy udostępniają tę metodę potwierdzania tożsamości, wybrać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku/linku, wyświetlą się ikony dostawców tożsamości – m.in. banków. Użytkownik wybiera bank, z którym chce potwierdzić tożsamość lub przekazać dane, a następnie zostaje przekierowany na stronę banku i tam wprowadza swój login i hasło. Po zalogowaniu, każdorazowo zostanie on poproszony o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Po zatwierdzeniu przekazania danych zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu firmy lub urzędu, z którego usług chce skorzystać.

 

Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach Moje ID w Banku Spółdzielczym w Brańsku

 

Znajdziesz nas też tutaj