Więcej informacji na temat płatności zbliżeniowych
Informacja dotycząca zakresu bezpieczeństwa kart zbliżeniowych w Banku Spółdzielczym w Brańsku
Czym jest funkcjonalność zbliżeniowa?
Funkcjonalność zbliżeniowa jest usługą w ramach karty płatniczej, która umożliwia wykonywanie szybkich płatności kartą poprzez jej zbliżenie do czytnika terminala płatniczego umożliwiającego różnego rodzaju operacje. Dodatkowo pozwala ona na dokonywanie płatności bez konieczności użycia kodu PIN do kwoty 100 złotych zarówno w kartach Mastecard i Visa.
Dla kogo przeznaczona jest karta zbliżeniowa?
Karta zbliżeniowa przeznaczona jest dla posiadaczy rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w naszym Banku, którzy cenią sobie szybkość dokonywania płatności za towary i usługi.
Sposób identyfikowania kart wyposażonych w funkcjonalność zbliżeniową
Karty wyposażone w funkcjonalność zbliżeniową posiadają specjalny znak graficzny, który umożliwia dokonywanie szybkich płatności
Jak płacić zbliżeniowo?
Płatności zbliżeniowe honorowane są w większości punktów handlowych (sklepach, aptekach). Kiedy na czytniku pojawi się kwota do zapłaty sprawdź ją, a następnie zbliż kartę do czytnika w określonym miejscu. Po usłyszeniu sygnału dźwiękowego wyświetli się komunikat
o przyjęciu płatności.
Sposoby aktywacji karty zbliżeniowej
Wysłana karta do klienta jest nieaktywna. Jej aktywacja odbyć się może na kilka sposobów:
- za pośrednictwem infolinii Banku + 48 86 215 50 00,
- za pośrednictwem portalu kartowego,
- w placówce Banku,
- karty wznowione i duplikaty można aktywować w bankomacie, wystarczy dokonać dowolną transakcję z użyciem kodu PIN.
Kiedy klient może spodziewać się wystąpienia konieczności potwierdzenia transakcji bezstykowej numerem PIN?
Wysokość jednorazowego limitu kwotowego dla transakcji zbliżeniowych bez konieczności wprowadzenia kodu PIN przeprowadzanych na terenie Polski ustalanego przez organizacje płatnicze wynosi:
- dla kart VISA – 100 PLN,
- dla kart MasterCard – 100 PLN.
Transakcja zbliżeniowa przekraczająca limit kwoty wymaga podania kodu PIN. Dodatkowo dla zwiększenia bezpieczeństwa wykonywanych płatności, zdarzyć się może losowo wybrana transakcja do kwoty granicznej, która będzie wymagała wpisania kodu PIN.
Czy płatności zbliżeniowe są bezpieczne?
Tak. Umieszczony w karcie mikroprocesor zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przy płatności zbliżeniowej karta jest aktywna tylko kilka sekund na polecenie terminala płatniczego. Po dokonaniu operacji płatniczej czytnik w karcie natychmiastowo dezaktywuje się, nie ma więc opcji dokonania przypadkowej płatności. Dodatkowym aspektem bezpieczeństwa jest fakt, że klient nie przekazuje karty sprzedawcy, a ma ją cały czas przy sobie.
Postępowanie przy zgubieniu, utracie lub kradzieży karty
W przypadku wystąpienia jednego z wyżej wymienionych zdarzeń należy natychmiast zastrzec kartę płatniczą poprzez:
- kontakt telefoniczny z Bankiem + 48 86 215 50 50 lub 801 321 456,
- telefonicznie za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart
+ 48 828 828 828, - osobiście w placówce Banku,
- za pośrednictwem portalu kartowego kartosfera.pl.
W przypadku telefonicznego zgłoszenia należy w ciągu 7 dni kalendarzowych złożyć pisemne potwierdzenie tej operacji w placówce Banku, która wydała kartę.
Od momentu zastrzeżenia karty Bank ponosi odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane przy jej użyciu.